Uncategorized

Beneficiile mierii… plus câteva idei inedite de rețete în care o puteți utiliza

În majoritatea culturilor, mierea este considerată un elixir de viață lungă, și de mii de ani este binecunoscut faptul că acest minunată substanță dulce făcută de albine din nectarul florilor, oferă zeci de beneficii pentru sănătate. Pe lângă faptul că este bună la gust și ne dă energie, mierea are proprietăți antimicrobiene, este un antibiotic natural și conține numeroși nutrienți – vitamine, minerale și oligoelemente, care ne ajută în tratarea răcelilor, vindecarea rănilor mici și întărirea sistemului imunitar.

Beneficiile mierii pentru organism
Iată câteva dintre proprietățile benefice ale mierii și virtuțile sale terapeutice:
Putere mare de îndulcire
Mierea conține aproximativ aceeași cantitate de zahăr sau calorii ca și zahărul alb, brun și siropul de arțar, dar datorită puterii sale mai mari de îndulcire, este o alegere mai inteligentă pentru persoanele cu diabet, deoarece mierea are un indice glicemic mai scăzut.
Sursa de antioxidanți
Mierea este o sursă bogată de antioxidanți, care neutralizează radicalii liberi din organism, prevenind astfel apariția bolilor cardiovasculare, a anumitor tipuri de cancer și a anumitor boli neurodegenerative.
Efecte antibacteriene
Vâscozitatea ridicată și pH-ul scăzut al anumitor tipuri de miere limitează dizolvarea oxigenului și concentrația scăzută de proteine, conferind un efect antibacterian semnificativ. Astfel, mierea poate preveni și trata anumite afecțiuni gastrointestinale minore, cum ar fi inflamația sau ulcerul gastric.
Activitate prebiotică
Mierea poate avea un efect prebiotic asupra corpului uman prin îmbunătățirea creșterii și activității bifidobacteriilor și lactobacililor din microflora intestinală, bacterii importante pentru o sănătate bună.

Mierea, alături de celelalte produse apicole precum propolisul, polenul sau ceara de albine, contribuie la întărirea sistemului imunitar, astfel încât consumul constant al acestor produse nu poate fi decât benefic.
Vedeți gama noastră de produse colectate din bogăția stupului accesând acest link:
https://papilio.ro/categorie-produse/super-imunitate/produse-din-miere/

Câte tipuri de miere există?
Mierea naturală se poate compara cu parfumurile, așa că prețul acestora poate varia considerabil în funcție de locul în care sunt produse, de proprietățile care le sunt atribuite, de tipul albinelor producătoare, de soiul plantelor sau de abundența recoltei. Astăzi avem la dispoziție zeci de sortimente de miere, aduse de pe toate continentele. Unele dintre ele recunoscute pe plan mondial pentru efectele lor terapeutice deosebite, precum mierea de Manuka ce este obținută exclusiv din nectarul renumitului arbore originar din regiunile muntoase îndepărtate ale Noii Zeelande.

Mierea monofloră este o categorie de miere cu un gust special care evocă floarea din care provine fiecare. Cele mai cunoscute tipuri de miere monofloră sunt:
Mierea din flori de salcâm – ușoară, lichidă, cu un gust delicat
Mierea din flori de tei – fluidă, parfumată, cu un gust inegalabil
Mierea de floarea-soarelui – aromă plăcută și dulceață specifică
Mierea din flori de păducel – vâscoasă, gust aromat și culoare intensă

Mierea polifloră provine din culturi mixte, prin urmare, aceasta înglobează proprietățile mai multor plante, dar va avea și o aromă mai pregnantă:

Mierea din mană de pădure – aroma unică a secrețiilor dulci ale arborilor de pădure
Mierea polifloră din flori de munte – aromă și gust intens din nectarul florilor de pe pajiștile montane

Alegeți-vă tipul de miere preferat din gama noastră de miere naturală crudă: https://papilio.ro/categorie-produse/super-imunitate/produse-din-miere/miere-naturala/

Câteva rețete inedite și savuroase cu miere naturală

Mierea este delicioasă nu doar consumată ca atare sau inclusă în anumite băuturi, dar și când este folosită alături de alte alimente, putând înlocui zahărul în toate preparatele culinare. Ca etalon, o cană de zahăr poate fi înlocuită cu ¾ cană de miere.

Cum se poate găti mierea sau în ce fel de preparate o puteți include?
Legume sotate – varză chinezească, morcov, ceapă verde, muguri de bambus, ciuperci shiitake și fructe de goji sotate în ulei de susan; când sunt fierte, dar încă ferme, adăugați sos de soia cu adaos de miere;
Legume la grătar – cartofi, ardei roșii și verzi, dovlecei, vinete și ceapă, asezonate cu miere, puțin vin alb și condimentate cu usturoi tocat și cimbru
Hummus cu miere, usturoi și chimen – boabe de năut fierte, mixate cu suc de lămâie, miere, usturoi, chimen praf, piper Cayenne și garnisite cu coriandru sau pătrunjel tocat.
Porumb picant prăjit – boabe de porumb dulce cu unt și miere, condimentate cu pudră de ardei iute.
Dovlecei la cuptor – cubulețe de dovlecei, amestecate cu miere, nuci tocate, câteva linguri de unt și stafide.
Salată cu baby spinach, oțet balsamic, ulei de măsline, muștar, felii subțiri de ceapă dulce, felii de portocale.
Salată asiatică cu varză kale, ridichi albe, morcovi, muguri de fasole. Stropiți cu sos de ulei, oțet de orez și miere și garnisiți cu semințe de susan prăjite uscate, ghimbir și usturoi ras și ardei iute;

Așadar nu ezitați să inovați rețetele culinare cu miere, acest aliment complet, sănătos și 100% natural!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *